• I-Intend | humanizing business

Achtergrond

In 2003 ben ik als bedrijfseconoom aan de Erasmus Universiteit Rotterdam afgestudeerd op SoulBrandingSM (servicemarked by Maio en Co), met focus op de financiële sector. SoulBrandingSM draait om ‘branding’ vanuit de ziel van de organisatie. Het is – kortweg – het op lijn brengen van organisatiegedrag met hogere, sociale waarden. Nu een erg actueel onderwerp wat omarmd wordt door toonaangevende business-leaders, toen zeer vernieuwend. Elsie Maio, de grondlegger van SoulBrandingSM en Humanity Inc., en topleiders die ik destijds heb geïnterviewd, hebben mij tot op de dag van vandaag geïnspireerd vast te houden aan mijn eigen idealen. Wat is destijds heb geleerd vormt vormt een belangrijk fundament voor mijn eigen gedachtengoed en voor het werk dat ik nu doe. Indien nodig werken Elsie en ik samen op projecten.

Mijn interesses en achtergrond liggen voornamelijk in (corporate) branding en bedrijfsethiek. Liever noem ik het zingeving/betekenis – meerwaarde – geven aan je organisatie. De laatste tien jaar heb ik adviesfuncties gehad op het gebied van branding, (content)marketing en communicatie, waar duurzaamheid, binnen- of naast mijn functies, als een rode draad doorheen liep. Een positieve ontwikkeling is dat het bewustzijn steeds meer doordringt dat organisaties die maatschappelijke problemen oplossen, daar wel bij varen. Maatschappelijke valorisatie = economische valorisatie.

Ik heb veel grootzakelijke en financiële dienstverleners geholpen, maar ook MKB en startende ondernemers in bijvoorbeeld fashion, techniek, internet en hospitality. Momenteel werk ik als marketingadviseur voor twee Amsterdamse ziekenhuizen; het OLVG en het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis, om ze te helpen met het fusiemerk, positionering van de medische vakgroepen en marketing in het algemeen.

Ik heb partijen altijd geholpen het unieke naar boven te halen en dit in de markt te zetten. Op functioneel, emotioneel en inspirationeel niveau. Dat wat authentiek is voor de betreffende partij, maar ook relevant voor de verschillende stakeholders en onderscheidend ten opzichte van andere spelers. In mijn laatste functie als creatief strateeg heb ik voor grootzakelijke klanten vernieuwende en prijswinnende communicatieconcepten bedacht, en gaf ik inspiratiesessies over ‘hoe om te gaan met de huidige tijdsgeest’; nieuwe communicatieconcepten, contentmarketing en (transmediaal) storytelling. Daar heb ik veel met creatieven gewerkt om de bedachte concepten in woord en beeld uit te drukken.

Partijen waar ik in het verleden voor heb gewerkt zijn onder andere KPN, ING, Rabobank, Friesland Bank, Super de Boer, Achmea, UVIT, DAS, Heineken, Eurail en Nuon. Maar ook kleinere partijen of stichtingen, een fashion start-up, een grote internet start-up, een B2B ontwikkelaar voor GIS software, en een business center.

Sjoerd Korsmit

Sjoerd Korsmit

Oprichter

I-intend is in 2014 opgericht door Sjoerd Korsmit.

WAARDEN

Er zijn meerdere waarden die wij belangrijk vinden en die ons handelen kenmerken. De belangrijkste zijn:

Menselijk + gouden regel

integer, ontwapenend, open, creatief en speels.

Impact

voorbeeld stellen, leidend, praktisch, focus op KIS (keep it simple) en effect.

Verbindend

bewust-zijn stimuleren, inspirerend, motiverend, ‘energizing’, en transformatief.

MANIFESTO (this one is in English so everyone can understand):


We want to be a force for social change and help our clients to be the same. Our purpose is to change the way the world does business. Redesigning business as it is today, from the inside, at the cellular level. Step by step.

Businesses don’t deal with businesses. We are humans interacting with each other. In business, that often seems to be forgotten. To restrengthen these human connections, we help our clients by building brands straight from the core, inner-voice, or soul. Beyond products and services. Beyond emotion. Our aim is to build life enhancing brands that inspire and resonate deep within. We want to help our clients, small or big, reach their full potential and magnetize their audiences. Where all stakeholders benefit. We call this humanizing business and it is done with the most powerful tool for all creation and transformation: intention.

PS Our belief is that organisations should contribute and serve in order to make money. Not despite of others, but benefiting everybody.

Onze naam

In het kort: je intentie creëert je realiteit.

Intentie ‘empowered’; het is actiever en meer toegewijd dan (simpel) te antwoorden wat je bestaansrecht is. Je intentie is wat je wilt realiseren en wat bewust en onbewust gedrag en handelen stuurt. Het is de meest krachtige tool voor alle creatie en transformatie.

Wij zijn er om onze klanten te laten slagen, maar wel diegene met een oprechte intentie. We willen dat onze klanten zich committeren met hun hart, niet met hun portemonnee. Daar staat de ‘I’ in I-intend voor.

Het logo symboliseert dat intentie een kickstarter is voor transformatie, om uiteindelijk uw volle potentieel te bereiken: Press play to start.

“You are your deepest driving desire.
As is your desire, so is your intention.
As is your intention, so is your will.
As is your will, so is your deed.
As is your deed, so is your destiny.”

–Upanishads

Partners

I-intend werkt samen met een netwerk van specialisten; gelijkgestemde professionals en bureaus die het beste in hun sector bieden en die onze filosofie ondersteunen. Zij passen in het verlengde van onze dienstverlening. Afhankelijk van de klantvraag werken we met deze partijen samen. Onze partners werken op het gebied van onderzoek, design, online marketing- en film, maar zijn bijvoorbeeld ook strategische partijen voor extra brainpower als de opdracht daarom vraagt.

Bent u geïnteresseerd in een kennismaking of een gratis consult?